Tuesday, September 28, 2010

SALAM PERKENALAN



Nama saya SALIM HAMID. Lahir tahun 1962 di Kampung Baru Kuala Lumpur.Keturunan jawa sebab bapak dan mak orang jawa.Dari sejak lahir hingga sekarang dibesarkan di Kuala Lumpur.Sekolah Rendah di SK Jalan Bangsar .KL.Sekolah menengah di SMK batu 6 jalan kelang Lama .KL.Kelulusan tertinggi.. sijil tinggi persekolahan STP


foto=kahwin 1985

Sudah berkahwin.Nama Isteri NORA BINTI KHALID.(Oghang nogori-kg rantau NS)Ada 4 orang anak. 2 Perempuan dan 2 lelaki.Sekarang menetap di Taman Kantan Permai Kajang.Selangor.Bandar SATAY terkenal.




Sewaktu kecil tinggal di Kuarters Telekom Jalan pantai baru-sekarang dah jadi Menara Tm.Besar sikit berpindah ke Jalan 224/51-a PJ.Dah Kahwin duduk rumah setinggan di jalan Pantai baru sebelah kuarters.Apabila kena hukum pindah ,duduk pula di rumah panjang dbkl pantai dalam.Lepas tu duduk rumah sendiri di kajang.


foto=Aiman,Nur Ameera,Ashraf,Nursyafiqa

Sekarang Bekerja di TM ,Ibusawat TM Cyberjaya.Sejak dari 1984 zaman Jabatan Telekom .Mula-mula lapor diri di TM Jalan Raja Chulan .KL. Kemudian Bertukar ke TM Sg Way dan kini TM CBJ.Sebelum tu pernah bekerja di kilang makanan ayam dan kilang trebor di PJ.Lepas tu kerja sebagai pembantu audit di LKIM cawangan kuantan.


foto=gelagat anak2
Hobi suka berkemas rumah, berkebun,simpan barang lama spt telefon lama,syiling, duit kertas,buku lama, sekali-sekala memancing.berkelah dan menukang apa-apa yg boleh di tukang.


foto=puteri buah hati ku


Gemar membaca buku motivasi,artikal dan simpan kata -kata khidmat dan nasihat,peransang dari orang-orang terkenal.Termasuk berbentuk agama atau biasa.minat sajak, puisi dan lagu 60an,lagu puitis dan lain2.


foto=gelagat anak bujangku

Bandar kajang memang best sebab semua ada,spt masjid,hospital,balai polis,sekolah,market,pejabat kerajaan,mahkamah syariah,mahkamah rendah, kubor, bas stand besar,keretapi,bomba, taman awam dll.bak kata sebut je pasti ada.


foto=dipejabat

Blog ini pun guna perkataan kajangbest2.Buat salam perkenalan ini saya merendah diri untuk berkenalan,bertukar-tukar idea dan apa -apa yg berfaedah untuk di kongsi bersama.


foto=tumpang action

Tidak kira samada mengenai pengalaman kerja,hobi,rumahtangga,apa apa yg berfaedah lah.

foto=anak gue punya kerja

perinsip hidup...buat kerja yang berfaedah jangan buat kerja bodoh.Yg hidup pasti so jgn buang masa sebab masa itu GOLD.


foto=depan rumah,hari tu pokok buah naga dah berbunga, tapi sekarang dah mati.

No comments:

Post a Comment